Friday, October 7, 2011

Benar Aku Rindu Mereka

Disaat aku jatuh meraba,
                                                        dia menyuluhkan daku dengan cahaya,
disaat aku jatuh tersungkur,
dia hampir dan mengangkat lemah zahirku,
dia beri penawar batinku,
disaat aku teresak hiba,
dia datang mengesat jernih-jernih mutiara di pipiku,

Tarian ini khas buat kami bertiga :

Gom se-mari-ga

Han ji-be isseo

Appa gom, omma gom, ae-gi gom

Appa go-meun tung tung hae ( tengik )

Omma go-meun nal-shin-hae ( tombot )

Ae-gi go-meun neo-moo ki-yeo-wo ( telur )

Eu-sseuk, eu-sseuk, jal-han-da



  gelak tawa mereka memecah kebosananku.
  kata-kata mereka acapkali mencoret senyumanku,
  aku berazam untuk menjadi yang terbaik buat mereka,
                                   
  kawan,
  izinkan aku menjadi tangan yang mengengam kebahagianmu,
  izinkan aku menjadi mata ketika kau kabur di pandangan,
  izinkan aku menjadi telinga untuk kau tenangkan hatimu,
  izinkan aku menjadi bahu ketika kau terdengkit-dengkit berjalan,
  izinkan telapak tangan yang kotor ini mengesat kedukaanmu
                                   
  Ingin sekali aku mengemakan setiap pelosok ceruk dunia ini,
  AKU RINDU KAMU,
  AKU SAYANG KAMU,
 dan ketahuilah yang aku akan selalu ada untukmu....


# khas buat engkau yang bernama...
   Lisa Nadhirah Binti Hisham
   Mashidayu Binti Samsidi

No comments:

Post a Comment