Thursday, October 6, 2011

Ya Allah,
ampunkanlah dosa-dosaku,
bantu aku Ya Allah,
jujur aku kata sekarang aku lemah yang teramat sangat,
tiada niat di hati ini untuk menyalahkan takdirmu Ya Allah,
tiada air mata yang bisa aku jatukan untuk menagisi kebuntuan ini,

mindaku sering bertanya,
mengapa dia hadir dalam hidupku,
mengapa dia perlu berada di mindaku setiap saat dan ketika,
dan yang paling utama mengapa dia singgah ke dalam HATI ku??
tidak kah dia tahu hati ku ini hanya tinggal serpihan yang carik ?
tidak kah dia tahu hati ini sangat rapuh untuk di jamah ??

selepas satu...
aku harapkan tiada dua yang datang,
memang aku dambakan cinta pertama,
tapi aku lebih harapkan syurga cinta,
telah hilang cinta pertamaku berabad lama,
mungkinkah akan datang yang seterusnya ?

berkali-kali aku menyangkal perasaan ini,
semata kerna aku sayang cinta pertamaku,
tapi ia hanyalah sekadar mimpi yang tidak bakal aku ketemui lagi,
haruskah aku melapangkan hati aku buat kali kedua ?
tapi aku takut...
takut suatu hari nanti dia pun akan hilang seperti bubbles dalam kartun littel mermaid,
dan aku tinggal keseorangan berkawankan sepi dan air mata...





No comments:

Post a Comment