Monday, December 12, 2011

betul saya tak tipu

Rinti - rintik hujan yang membasahi pipi,
kering tatkala sang matahari gagah menyinarkan cahayanya,
saat itu jugalah kembangnya bunga - bunga yang kelihatan lesu,
dan banyak jugalah kumbang menari - nari sekelilingnya,

hanya melalui ini dapat aku curahkan segala apa yang tersirat dalam hatiku,
ingin sekali aku menjerit menggegar dunia " aku sangat sangat sangat sangat BAHAGIA "
syukur tak terhingga aku kalungkan atas anugerah yang dikurniakan-Nya kepadaku,

aku akan pastikan matahari yang menyinar hidupku....
akan terus menyinar menerangi setiap gelapku,
akan ku pastikan hidupku sentiasa berada di pagi hari,

walau ribut,hujan,taufan dan tsunami yang berombak dalam hidupku...
aku akan dayung sampan itu sehingga titis keringat yang terakhir,
aku akan berdoa agar sinaran itu tidak akan pernah terlindung walaupun hujan mengundang,
percayalah ini ikhlas dari hatiku...
kerna kau...
                 

                  " yang paling terindah singgah dalam hidupku "  
                                   ( intan payung busuk saya )

No comments:

Post a Comment