Tuesday, March 8, 2011

permata yang hilang........

segaris nada rindu ku menatap sedih.......
sayup-sayup angin rindu megayunkan bayunya....
buat aku terasa peritnya derita merinduimu....
tatkala kekecewaanku menyelubungi diri engkau tiada disisi...

namun ...
kini tak lagi aku merasakan bisa merinduimu...
kini aku tak lagi menikmati kasih sayangmu di angin lalu....
kini aku bisa merasakan semula hadirnya semangatku....
kini aku bisa bilang aku punya rasa rindu.....

syukur ya allah..
engkau telah kembalikan dia kepangkuan kami.....
sukar untuk aku mentafsirkan kegembiranku tatkala ini.....
hanyalah tuhan saja yang mengerti.....
kini ku bisa mengukir seraut senyuman.....
kini ku bisa mencalit jenaka dihatiku...
namun...
aku tak bisa menoreh kembali hati aku terhadap lelaki....

suatu masa dulu dia mencipta benci dalam hatiku..
suatu masa dulu dia mencipta ego dalam benak hatiku...
suatu masa dulu dia menghakis sayang,cinta,dan rindu ku untuk manusia yang bernama lelaki....
tapi segalanyaku terima.....
jika tiada dia dalam kamus hidupku...
aku tak mungkin bisa memecah gelap kekompong hidupku....
kini aku bisa menyatakan........
aku punya kamu......

insan yang suatu masa dahulu ada disisiku..
namun hilang bila gelapnya dunianya....
kini dia telahku terangi semula..
dengan hanya berbekalakan....
kekerapan doa dalam sujutku......

ya allah....
jangan kau ambil dia sebelum masanya...
izinkanlah aku merasai kasih sayangnya walau hanya sekilas angin lalu.....
rinduku padanya buat sekian kali.....
terpadam jua......
dia lah insan yang sangat aku sayangi.....

muhamad haikal bin apendi.....

senada ku berpesan padamu..
jangan kau goreskan sekali lagi....
parut luka di hati...........

No comments:

Post a Comment