Monday, October 3, 2011

dari sudut penuh sayu aku merenung ke dalam panah matamu,
jujurku kata tiada apa yang bisa aku bantu,
atas segala kelukaan yang kau hadapi,
tiada apa yang bisa aku garitkan untuk mengambalikan senyuman dibibir kau,
jujurku kata dari hati yang tidak punya apa-apa ini aku ingin berkongsi setiap derita yang mencelah kehidupanmu

memang benar aku tak mampu berdiri di atas untuk menjadi sebahagian dari hidupmu,'
memang benar aku tak mampu mengesat air matamu yang telah lama bertakung,
memang benar setiap hembusan tawa yang kau cipta palsu belaka,
aku sanggup buang egoku untuk melihat luka yang kau alami,
aku sanggup buang marahku semata inginkau berkongsi kesedihan dibahuku,

aku ingin menjadi tangan yang menyambut tatkala kau jatuh,
aku ingin menjadi orang yang bertepuk riang atas kebahagian kau,
aku ingin mejadi tisu pada setiap air mata yang kau jatuhkan,
aku ingin menjadi penawar yang bisa menyembuh luka dihatimu,

walau aku tak segah yang pernah menjadi sebahagian dari hidupmu,
walau aku tak secantik yang pernah kau miliki,
walau aku tak sesantun yang pernah kau takluki suatu ketika dahulu,
walau aku tak semerah jambangan bunga yang mekar dikala embunan pagi,
walau aku tak selembut angin yang menyapa diri mu,

tapi tiada yang mustahil bukan jika aku mencuba ???
tapi tiad yang mustahil bukan jika kau beri peluang itu kepada diriku ???
tiada apa yang bisaku janjikan,
hanyalah sebuah kepercayaan.

No comments:

Post a Comment